אחת הטעויות הקריטיות והנפוצות הינה לתת למעצב החלון לקבוע מה יהיה בחלון הראווה,המעצב לרוב בוחר את המוצר היפה ביותר לדעתו שגם יגשים את הפנטזיה העיצובית שלו. זה טוב, אנחנו רוצים לתת לו חופש ביטוי, יחד עם זאת אנו מחוייבים לעצמנו ולחנות שלנו וכך יוצא שהשאלות החשובות באמת ושקובעות את סדר העדיפויות שלנו לא נשאלות:
• האם המסר של החלון מספיק ברור?
• האם סולם המחירים המוצג בחלון אכן תואם את קהל היעד שלנו?
• האם המוצרים המוצגים (אותם אנו מקדמים) הם הרווחיים ביותר?
• האם המוצרים המוצגים הם אלו שברצוננו לקדם?
• האם החלון מייצג את חוויית הקנייה אותה אנו מעניקים בחנות?
• האם ההשקעה בחלון מחזירה את עצמה בזמן סביר?
• האם הבידול שלך מוטמע בעיצוב החלון?
לרוב איננו מתייחסים כלל לשאלות אלו וכך יוצא שחלון הראווה איננו עושה את העבודה לה אנו מצפים והיא – קידום המכירות בחנות.
חלון הראווה לא חייב להיות הוצאה גדולה, יחד עם זאת הוא חייב לקדם את החנות שלך ככלל ואת המכירות שלך בפרט. על מנת לוודא זאת ישנם מס' כללים שחובה ליישם:
א. סקר לקוחות – זו לא בושה לשאול את לקוחותיך לדעתם נהפוך הוא, זה אף יוצר קרבה ותחושת שייכות ושותפות לכך שדעתם חשובה לך. זו גם דרך מצוינת להפוך את מי שעדיין לא לקוח שלך לכזה.
ב. בחירת פריטים נכונה – פריטים היושבים בחלון הראווה אינם צריכים להיות היפים ביותר או היקרים ביותר. המטרה העיקרית של החלון היא קידום המוצרים המוצגים בו, לכן הפריטים בו צריכים להיות המוצרים היפים ביותר בקטגוריית הרווח הגדול ביותר.
ג. ביטוי הפנטזיה שלך – החלון שייך לך וצריך לבטא את הפנטזיה שלך. מעצב בהחלט יכול לתת לך פתרונות עיצוב תואמים, יחד עם זאת חופש ביטוי למעצב יביא לידי ביטוי את הפנטזיה שלו או שלה ולא שלך.
לסיכום: חלון ראווה דורש תשומת לב גדולה וממוקדת שאסור להזניח ודורש מדי פעם ביצוע שינויים בהתאם לסביבה. יש להתחשב בלקוחות, במוצרים ובשורה התחתונה בך ובחנות שלך.